لوگو آسان مهاجر
مهاجرت کادر درمان به عمان

مهاجرت کادر درمان به عمان

شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان چگونه است؟

آیا تا به حال در کادر درمان مشغول به کار بوده اید و آیا قصد دارید برای ادامه در این شغل به کشور عمان سفر کنید. در واقع این کشور به نیروی متخصص در حوزه پزشکی بسیار نیاز دارد. زیرا کادر درمان در کشور عمان بسیار ضعیف می باشد. از طرف دیگر کادر درمان به علت سختی کاری که دارد، معمولا افراد در این رشته دوام ندارند. برای مهاجرت کاری به عمان به ویژه کادر درمان باید یک سری شرایط را داشته باشید. تا بتوانید برای کار به عمان مهاجرت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان موارد زیر را به دقت مطالعه کنید.

برای مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان به چه مدارکی نیاز است؟

حتما میدانید برای مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان به یک سری مدارک نیاز دارید. در واقع زمانی که شما قصد مهاجرت به کشور عمان را دارید، باید تمامی مدارک مورد نیاز خود را تکمیل کنید. در زیر به مدارک مورد نیاز به طور کامل اشاره شده است.

  • مدارک هویتی برای مهاجرت به عمان

  • شاید تا به حال به خارج از کشور سفر کرده باشید و برای اینکه توانید وارد آن کشور شوید به شناسنامه و پاسپورت نیاز دارید. توجه داشته باشید اگر فردی متاهل هستید، حتما قباله ازدواج و شناسنامه و پاسپورت همسر خود را به همراه داشته باشید.
  • مدارک تحصیلی

    یکی از اصلی ترین مدارکی که برای مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان نیاز است مدارک تحصیلی می باشد. حتما برای مهاجرت حتما باید اصل دانشنامه آخرین مقطعی تحصیلی و هم چنین ریز نمرات همان مقطع تحصیلی الزامی می باشد و باید آن را ترجمه کنید و به مراجع عمانی ارائه کنید.

  • داشتن سابقه کاری مربوط به حوزه پزشکی

    باید بگوییم یکی از شروط اصلی برای مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان داشتن سابقه کاری اجباری می باشد. در واقع باید متقاضی که قصد مهاجرت دارد بتواند یک سابقه کاری مربوط به شغل خود به مرجع عمانی ارائه دهد. متقاضیان که شغل آنها پرستار، ماما یا در سایر رشته های پیراپزشکی فعالیت داشتند موظف هستند که در پنج سال گذشته حداقل سه سال کار مرتبط را در کارنامه خود ثبت کنند.

  • داشتن مدرک زبان

  • این مورد را همیشه مد نظر خود داشته باشید برای مهاجرت به دیگر کشور جهت کار حتما نیاز به مدرک زبان خواهید داشت. برای مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان تنها کافیست به دو زبان عربی یا انگلیسی تا حدی تسلط داشته باشید تا مجوز مهاجرت شما صادر شود. از آنجایی که در حوزه کادر درمان باید فرد متقاضی بتواند با بیماران و سایر همکاران توانایی ارتباط برقرار کردن را داشته باشند.

  • گرفتن گواهی استندینگ

    داشتن این گواهی سبب حسن انجام کار فرد متقاضی می باشد که در واقع این گواهی از سوی نظام پزشکی و یا نظام پرستاری برای فرد متقاضی صادر می شود. در واقع داشتن این گواهی اثبات می کند که فرد یکی از شاغلین رشته پزشکی و پرستاری می باشد و در طول دوره ای که به کشور خود خدمت کرده است هیچ گونه سوء پیشینه ای نداشته است. از طرف دیگر همه کشور ها برای افرادی که دارای سوء پیشینه می باشند، محدودیت های زیادی قرار داده اند، حال اینکه زمانی که فرد دارای این گواهی باشد، می تواند روند مهاجرت و ویزای کاری را سریعتر دریافت کند.

مراحل مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان به چه صورت می باشد؟

زمانی که شما مدارک مورد نیاز را تهیه نمودید سپس باید آن را به مرجع عمان تحویل دهید، سپس وارد مراحل مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان نیز می شوید.

مرحله دیتا فلو

در این مرحله تمامی مدارک شما از جمله مدارک هویت، تحصیلی و سوابق شغلی به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد، پس از تاییده مرحله دیتا فلو وارد مرحله آزمون پرومتریک خواهید شد.

آزمون پرومتریک

در این مرحله آزمون سنجش برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به عمان ویژه کادر درمان را دارند برگزار می شود. توجه داشته باشید سوالات این آزمون مربوط به رشته تحصیلی شما نیز می باشد. توجه داشته باشید، قبولی شما در آزمون می تواند مهاجرت را برای شما آسانتر کند. هم چنین اگر شما در آزمون آن قبولی را کسب نکنید، نمی توانید به عمان جهت کار برای درمان مهاجرت کنید.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد آن است که افراد فارغ التحصیل شده در رشته پزشکی و پیراپزشکی برای اینکه بتواند در کشور دیگر اجازه کار را بگیرید، حتما باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند. به عنوان مثال اگر بخواهید در کشور انگلستان معادل سازی را انجام دهید با قبولی در آزمون پی لب را کسب کنید، اما کشور عمان برای معادل سازی تنها از طریق آزمون پرومتریک انجام می شود.

مرحله کاریابی

زمانی که شما تاییدیه دیتا فلو و قبولی در آزمون پرومترویک را دریافت نمودید می توانید وارد مرحله کاریابی شوید در این مرحله به دنبال  موقعیت شغلی می باشند. مرحله کاریابی به دو حالت صورت انجام می گیرد که در زیر به آن اشاره شده است.

در حالت اول زمانی که شما مدارکتان تکمیل باشد می توانید اقدام به یافتن کار در حوزه خود کنید هم چنین در ماه اول به عنوان یک فرد عادی مانند دیگر افراد متقاضی حقوق خود را دریافت کنید. لذا در حالت اول کاریابی توسط سازمان های بین المللی برای شما انجام می شود.

اما در حالت دوم کاریابی توسط خود فرد انجام می شود و حتما برای اینکه بتوانید به راحتی کار پیدا کنید باید در خاک این کشور حضور فیزیکی داشته باشید.

مصاحبه با کارفرما

زمانی که شما در کاریابی مرتبط به رشته خود موفق شدید سپس برای شما یک مصاحبه با کارفرما درنظر می گیرند. در واقع مصاحبه با کارفرما جزء آخرین مرحله مهاجرت کادر درمان به عمان می باشد. هم چنین در این مصاحبه فرد کارفرما چند نکته مهم را در مصاحبه با مورد بررسی قرار می دهد از جمله این موارد شامل مهارت های زبان، شخصیت و نحوه برخورد شما مورد ارزیابی قرار می دهد.

مزایای مهاجرت کادر درمان به عمان

یکی از دلایلی که سبب شده افراد کار به کشور عمان مهاجرت کنند، مزایای آن می باشند. به مهم ترین مزایای آن در زیر اشاره کرده ایم.

  • امنیت بالا
  • در رفاه بودن افراد
  • مراکز آموزشی با کیفیت
  • مناظر زیبا و دیدنی
  • ارزان بودن قیمت سوخت
  • خدمات درمانی بسیار مناسب
  • ارزان بودن هزینه های زندگی

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل در مورد مهاجرت کادر درمان به عمان بیان شد اما پی بردیم که برای مهاجرت به کشور عمان جهت کار در کادر درمان نیاز به مدارکی از جمله، مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و مورد زبان و هم چنین سابقه کاری نیاز داریم. هم چنین پس از دریافت تمامی مدارک برای مهاجرت باید مراحل مهاجرت را طی کنید، که این مراحل شامل دیتا فلو، آزمون پرومتریک و کاریابی می باشد. توجه داشته باشید مهاجرت به عمان دارای مزیت های زیادی هست که در مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت کادر درمان به عمان کدامند؟
    از مهم ترین مزایای آن می توان به امنیت بالا در عمان، هزینه های پایین زندگی اشاره کرد.
  2. برای مهاجرت کادر درمان به عمان چه مدارکی باید به مرجع عمان ارائه دهیم؟
    به مدارکی از جمله مدارک هویتی، تحصیلی و مدرک زبان و سابقه کاری نیاز داریم.
  3. مراحل مهاجرت کادر درمان به عمان شامل چه مراحلی می باشد؟
    به طور کلی مراحل شامل سه مرحله می شود که شامل دیتا فلو، آزمون پرومتریک و کاریابی می باشد.

 

 

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

مقدمه ای بر وقت سفارت آلمان کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب برای ایرانی هایی است که قصد مهاجرت دارند. شرایط کار ایده آل، اقتصاد

جاذبه های کشور کانادا

جاذبه های کشور کانادا

معرفی جاذبه های کشور کانادا اگر قصد سفر به کانادا را دارید؛ احتمالا بخواهید با جاذبه های کشور کانادا آشنا شوید. کشور کانادا جاذبه های

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

دوره اوسبیلدینگ آلمان چیست؟ شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد برای اولین بار اسم دوره های اوسبیلدینگ آلمان به گوش تان می‌ خورد. در

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها