لوگو آسان مهاجر
ذلایل رد شدن ویزای شینگن

دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن

حتما میدانید اگر بخواهیم به خارج از کشور سفر کنیم، حتما به ویزا جهت عبور از کشور نیاز داریم. اما از طرف دیگر عامل های زیادی وجود دارد که سبب دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن خواهد شد. به عنوان مثال گاهی ممکن است تمکن مالی را مدت کوتاهی افزایش دهیم و همین عامل سبب ریجکت شدن ویزای شینگن می شود. از مهم ترین علت می توان به موارد زیر به کامل نیز اشاره کرد.
عدم تایید آفیسر پرونده
همانند تحصیل در کانادا یکی از اصلی ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن عدم تایید آفیسر پرونده می باشد. زیرا او نمیتواند به طور کامل اطمینان پیدا کند که شما مجدد به کشور مبدا بازخواهید گشت.

عدم توضیحات کافی در خصوص هدف و نحوه اقامت

می توان یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن را عدم توضیحات کافی در خصوص هدف و نحوه اقامت دانست. در واقع فردی که قصد دارد به اروپا سفر کنند باید بتواند اسناد و مدارک خوبی را که جهت هدف از سفر، برنامه سفر باشد را ارائه و جمع آور کند.

عدم داشتن مدارک کافی در خصوص بازگشت به کشور مبدا

برای اینکه دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بهتر است مدارک کافی را جهت تایید آفیسر نسبت به بازگشت خود ارائه دهید از جمله می توان به سند ملکی، نامه اشتغال به کار، پرینت بیمه تامین اجتماعی نیز اشاره کرد. با ارائه این مدارک می توانید اعتماد آفیسر را نسبت به خود جلب کنید.
عدم کافی بودن مدارک مالی جهت هزینه های سفر از دیگر دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن می توان به عدم کافی بودن مدارک مالی نیز اشاره کرد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که گردش مالی شما حتما در ریجکت شدن یا نشدن ویزای موثر می باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید دو هفته در اروپا اقامت کنید، باید موجودی حسابتان کافی باشد در غیر این صورت احتمال رد شدن بسیار زیاد است.

نبودن مدارک مربوط به محل اقامت

حتما باید مدارکی را جهت محل اقامت در طول سفر تهیه می کنید اصلی باشد در صورت تناقض با ریجکت شدن ویزای شینگن روبرو خواهید شد. به این نکته توجه داشته باشید اگر می خواهید در منزل دوست یا بستگان خود در طول سفر اقامت کنید حتما از آن بخواهید که یک دعوتنامه رسمی به همراه آدرس و جزئیات تماس شخص دعوت کننده ارائه دهد.
داشتن سوء سابقه
این نکته را مد نظر داشته باشید که داشتن هر گونه سابقه سبب دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن خواهد شد. زیرا برای آفیسر پرونده بسیار حائز اهمیت می باشد که مسافر به تمامی قوانین، احترام بگذارد.

پارگی یا آسیب دیدگی پاسپورت

پارگی پاسپورت از دلایل رد شدن ویزای شینگن

 

سعی کنید از پاسپورت خود به خوبی مراقبت کنید زیرا وجود هر گونه پارگی و آسیب دیدگی در آن سبب دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن خواهد شد. علاوه بر آسیب دیدگی به مدت اعتبار آن هم توجه داشته باشید در صورت اعتبار کمتر از 3 ماه اعتبار داشته باشد.

ارائه مدارک جعلی

سعی کنید به هیچ عنوان مدارک جعلی را ارائه ندهید و تنها اصلی آن را جهت سفر خود ارائه دهید. علاوه بر اینکه یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن ارائه مدارک جعلی می باشد و هم چنین کشور مربوط به شدت به فردی که مدارک جعلی را ارائه داده است برخورد می کند.
عواملی نظیر سن و مجرد بودن
در برخی از سفارت های کشور اروپا تنها افراد زیر سال و مجرد می توانند سفر کنند. اما آفیسر به افرادی که مجرد هستند کمی شک می کند که به کشور مبدا باز نگردد.

یک حساب مالی ساختگی

برخی افراد به این فکر می رسند که یک حساب مالی ایجاد کنند و در کمترین زمان یک پول زیادی را به آن حساب ایجاد شده واریز کنند در واقع باید بگوییم که این حساب از طرف آفیسر پرونده یک حساب جعلی تلقی می گردد و حتما ویزای شما توسط آن ریجکت خواهد شد.
ارائه دعوتنامه خویشاوندی

گاها ممکن است یکی از خویشاوندان شما در اروپا زندگی می کند و از آنجایی که دعوت نامه شما از سوی خویشاوند خود به آفیسر ارائه می دهید این احتمال وجود دارد که آفیسر فکر کند شما دیگر قصد بازگشت به کشور مبدا را نخواهید نداشت از همین رو ویزای را ریجکت میزند. البته ناگفته نماند اگر از بستگان شما جهت اقامت برای شما دعوت نامه ارسال کرد حتما از او بخواهید دعوت نامه دارای مهر و امضا و آدرس باشد.

بیمه مسافرتی نامعتبر

حتما برای سفر به کشور های اروپایی باید بیمه مسافرتی معتبر را به همراه داشته باشید اگر نامعتبر باشد با ریجکت ویزای مواجه خواهد شد. البته مد نظر داشته باشید که بیمه مسافرتی شما باید حتما تمام مدت زمانی که در کشور اروپا در حال اقامت هستید را پوشش دهد. توجه داشته باشید اگر دارای سه شرط زیر باد احتمال رد شدن آن بسیار زیاد است.
• بیمه مسافرتی کمتر از مدت زمان اقامت.
• پوشش ندادن بیمه مسافرتی شما تا پایان سفر یا برگشت.
• پوشش دادن بیمه مسافرتی خط مشی های منطقه ای شینگین

عدم ارتباط مدارک شغلی ارائه شده با میزان درآمد شما

توجه داشته باشید مدارک شغلی که ارائه می دهید با میزان درآمد شما همخوانی داشته باشد در صورت هرگونه ابهام یا پرونده سازی ممکن است ویزای شینگن شما رد شود.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن بیان شد پی بردیم که عوامل زیادی وجود دارد که سبب ریجکت شدن ویزای شینگن می باشد که می توان به عدم مدارک و دلایل کافی جهت اثبات بازگشت، مشخص نبودن برنامه سفر نیز اشاره کرد. توصیه میکنیم برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید تا به طور کامل با مواردی که سبب رد شدن ویزای شینگن می شود، آشنا شوید.

سوالات مهم

1. مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن چیست؟
از مهم ترین دلایل می توان به ارائه مدارک جعلی، بیمه مسافرتی نامعتبر و… نیز اشاره کرد.
2. آیا در صورت عدم مدت اعتبار پاسپورت ویزای شینگن کنسل می شود؟
بله. مدت اعتبار پاسپورت شما بسیار برای آفیسر حائز اهمیت می باشد.
3. اگر بستگان از اروپا برای شما دعوت نامه ارسال کند باید چه ویژگی داشته باشد؟
حتما دعوت نامه باید دارای مهر و امضا و آدرس و جزئیات تماس باشد. هم چنین نباید از تاریخ دعوت نامه بیشتر از سه ماه گذشته باشد.

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

مقدمه ای بر وقت سفارت آلمان کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب برای ایرانی هایی است که قصد مهاجرت دارند. شرایط کار ایده آل، اقتصاد

جاذبه های کشور کانادا

جاذبه های کشور کانادا

معرفی جاذبه های کشور کانادا اگر قصد سفر به کانادا را دارید؛ احتمالا بخواهید با جاذبه های کشور کانادا آشنا شوید. کشور کانادا جاذبه های

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

دوره اوسبیلدینگ آلمان چیست؟ شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد برای اولین بار اسم دوره های اوسبیلدینگ آلمان به گوش تان می‌ خورد. در

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها