لوگو آسان مهاجر
مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان به آلمان

آلمان، کشوری مهاجر پذیر است و هر سال برای اخذ ویزای شینگن متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور، داوطلب می شوند. همچنین، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای پزشکان و پرستاران می باشد. از آنجایی که جمعیت کشور آلمان، رو به پیریست و در بیمارستان های این کشور، کمبود شدید پزشکان و پرستاران، به خوبی قابل رویت است، دولت کشور آلمان زمینه های شغلی مختلفی را در حوزه های کادر درمان و پیراپزشکي، برای استخدام و به کار گیری نیروهای ماهر و توانمند فراهم کرده است. علاوه بر این، بسیاری از روستاهای کشور آلمان دچار کمبود پزشک عمومی هستند. افزایش سالمندان و بازنشستگی بسیاری از پزشکان و پرستاران مسن در کشور آلمان این موضوع را تشدید می کند. افزون بر این، سیاست مداران کشور آلمان تصمیم دارند که تا چند سال آینده کمبود 270 هزار نفری پرسنل کادر درمان خود را جبران نمایند. بنابراین، اگر در حوزه کادر درمان مشغول به کار هستید تحصیلات خود را در رشته های کادر درمان گذرانده اید و به فکر مهاجرت از طریق کسب و کار خود هستید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع مهاجرت کادر درمان به آلمان

 مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. مشاغل مورد نیاز در حوزه کادر درمان کشور آلمان
  2. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به آلمان
  3. مدارک لازم برای مهاجرت کادر درمان به آلمان
  4. نرخ بیکاری در کشور آلمان
  5. حقوق کادر درمان در کشور آلمان
  6.  مشاغل مورد نیاز در حوزه کادر درمان کشور آلمان

اگر به دنبال شغلی پایدار با حقوق و امنیت بالا هستید، شغل های مربوط به کادر درمان و پزشکی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. از پزشکان و پرستاران گرفته تا دستیاران پزشکی و مدیران سلامت، هر کدام از این مشاغل مراقبت های بهداشتی مجموعه ای از مسئولیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال: پزشکان بیماری ها را تشخیص و درمان می کنند، پرستاران از بیماران مراقبت می کنند، دندان پزشکان دندان ها را درست می کنند و پوسیدگی ها را پر می کنند، جراحان بیماران را عمل می کنند، داروسازان داروها را تجویر می کنند و درمانگران به ارائه مشاوره و درمان می پردازند.

چند نمونه از مشاغل مورد نیاز کشور آلمان در حوزه ی کادر درمان:

  • پزشک عمومی
  • پزشک اطفال
  • پرستار
  • متخصص زنان و زایمان
  • متخصص بیهوشی
  • تکنسین بیهوشی
  • دستیار جراحی
  • دندان پزشک
  • متخصص تغذیه
  • متخصص پوست
  • رادیولوژیست
  • فیزیوتراپیست
  • اورولوژیست
  • روان شناس
  • سونوگرافی
  • متخصص قلب و عروق
  • متخصص مغز و اعصاب
  • تکنسین دندان پزشکی
  • بینایی سنجی
  • و ….

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به آلمان

اکثر ایرانیانی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارند در وهله اول مهاجرت به آلمان را انتخاب می کنند؛ زیرا کشور آلمان علاوه بر مهاجر پذیر بودن شرایط نسبتا عالی را برای تحصیل، کار و زندگی افراد در این کشور فراهم کرده است. بنابراین، متقاضیانی که در حوزه کادر درمان و پزشکی قصد مهاجرت به این کشور را دارند و به دنبال دریافت مجوز کار هستند، باید شرایط زیر را کسب کرده باشند.

 الف) سطح زبان مهاجرت کادر درمان به آلمان

اگر شما در حوزه کادر درمان فعالیت دارید و به دنبال کسب و کاری مرتبط با رشته خود در کشور آلمان هستید، لازم است که شرایط مدنظر آنها را داشته باشید که یکی از شرایط آن یادگیری زبان این کشور و گرفتن مدرک زبان B2 آلمانی است.

ب ) سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی

یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به آلمان، داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و دانشگاهی متقاضی می باشد. هرچقدر سابقه کار شما در این حوزه بیشتر باشد شانستان برای مهاجرت به این کشور، بیشتر است.

مدارک لازم برای مهاجرت کادر درمان به آلمان:

الف) داشتن حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط

ب) اصل مدارک تحصیلی

پ) رزومه

ت) داشتن مدرک زبان B2  آلمانی

ث) انگیزه نامه

ج) بیمه مسافرتی

چ) داشتن تمکن مالی نسبتا خوب

ح) مدارک مربوط به سوابق کاری

خ) حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی

 نرخ بیکاری در کشور آلمان

در این مقاله، از آنجایی که صحبت از مهاجرت پزشکان به آلمان است، به بررسی نرخ بیکاری در این کشور می پردازیم. در مورد نرخ بیکاری در آلمان، قابل ذکر است که هیچ کشوری به اندازه آلمان به نیروی کار نیاز ندارد. نرخ بیکاری آلمان در ژانویه 2023 تغییری نکرده است و نرخ بیکاری 5.5 درصد ثابت مانده است.

حقوق کادر درمان در کشور آلمان

فردی که در بخش بهداشت و درمان در آلمان کار می کند، معمولاً حدود 5.690 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1.190 یورو (کمترین میانگین) تا 17.000 یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق) متغیر است. به طور مثال، حقوق تعیین شده در سال 2023 برای پزشک آکادمیک 7.380یورو، برای پرستار مراقبت حاد 3.440 یورو، متخصص آلرژی6.750 یورو و روانشناس8.500 یورودر نظر گرفته شده است.

این میانگین حقوق ماهانه ، شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق ها بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی، به شدت متفاوت است.به این صورت که،  نیمی (50٪) از افرادی که در بخش بهداشت و درمان کار می کنند، کمتر از 6.150 یورو درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر، بیش از 6.150 یورو درآمد دارند.

سطح تجربه

مهمترین عامل در تعیین حقوق سطح تجربه است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد بالاتر می رود. به طور کلی، کارمندانی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند، به طور متوسط 32 درصد بیشتر از تازه‌ کاران و جوانان در تمام صنایع و رشته‌ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط 36 درصد بیشتر از افراد با تجربه کاری پنج سال یا کمتر درآمد دارند.

سطح تحصیلات چه تاثیری بر حقوق شما دارد؟

به خوبی شناخته شده است که آموزش عالی برابر با حقوق بیشتر است، اما یک مدرک چقدر می تواند به درآمد شما اضافه کند؟

متقاضیانی که مدرک لیسانس گرفته اند، 24 درصد بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت گواهینامه یا دیپلم شده اند، درآمد دارند.

به حرفه ای هایی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند، حقوقی 29 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می گیرد.

و در نهایت، دارندگان دکترا در حین انجام همان کار، به طور متوسط 23 درصد بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

 

 

 

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

مقدمه ای بر وقت سفارت آلمان کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب برای ایرانی هایی است که قصد مهاجرت دارند. شرایط کار ایده آل، اقتصاد

جاذبه های کشور کانادا

جاذبه های کشور کانادا

معرفی جاذبه های کشور کانادا اگر قصد سفر به کانادا را دارید؛ احتمالا بخواهید با جاذبه های کشور کانادا آشنا شوید. کشور کانادا جاذبه های

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

آشنایی با اوسبیلدینگ آلمان

دوره اوسبیلدینگ آلمان چیست؟ شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد برای اولین بار اسم دوره های اوسبیلدینگ آلمان به گوش تان می‌ خورد. در

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها